Reus İncelemesi

OG-site-YT-banner

Oyunlarda “Tanrı” olup bir halkın ve hatta bir dünyayı yönetmenin tadına, Black & White ve Populous ile baktık. Son zamanlarda buna benzer tecrübeleri biz oyunculara yaşatan oyunları şöyle bir düşündüğümde, aklıma The Binding of Isaac geliyor. Reus, bu özlediğimiz normalden farklı tecrübeleri tekrar tatmamız için bir fırsat sunuyor bizlere.

Reus3

Reus, Abbey Games tarafından geliştirilmiş olan bir “tanrıcılık” oyunu. Strateji ve simülasyon türlerinin karışımı olup da, çok rastlanan bir yapım gibi görünse de kendisi, durum beklenilenden farklı. 16 Mayıs’ta PC platformu için piyasaya sürülen Reus’ta, diğer “tanrıcılık” oyunlarından daha farklı bir atmosfer bizleri beklemekte.

Reus5

Reus’un 2 boyutlu dünyasında bizi 4 tane dev karşılıyor. Bunlar sırasıyla su devi, bataklık devi, taş devi ve orman devi. Bu 4 devin yardımı ile dünyamızı istediğimiz gibi şekillendiriyor ve yaşanılabilir bir ortam hazırlamaya çalışıyoruz. Her devin farklı farklı 7’şer çeşit güçleri bulunuyor.

Su Devi :

  • Create Ocean ( Okyanus Oluşturma )
  • Domestic Animals ( Evcil Hayvanlar )
  • Growth Aspect ( Büyüme Görüşü )
  • Herd Aspect ( Sürü Görüşü )
  • Crystal Aspect ( Kristal Görüşü )
  • Aurora
  • Monsoon ( Muson )

 

Bataklık Devi :

  • Create Swamp ( Bataklık Oluşturma )
  • Herbs ( Bitkiler )
  • Exotic Animals ( Egzotik Hayvanlar )
  • Toxic Aspect ( Zehir Görüşü )
  • Predator Aspect ( Yırtıcı Hayvan Görüşü )
  • Reaction Aspect ( Tepki Görüşü )
  • Muck Bomb ( Çamur Bombası )

 

Taş Devi :

  • Raise Mountain ( Dağ Yükseltme )
  • Precious Minerals ( Değerli Madenler )
  • Advanced Minerals ( Gelişmiş Madenler )
  • Exotic Aspect ( Egzotik Görüş )
  • Noble Aspect ( Asil Görüş)
  • Seismic Aspect ( Sismik Görüş )
  • Earthquake ( Deprem )

 

Ve son olarak da Orman Devi :

  • Raise Forest ( Orman Yetiştirme )
  • Fruit Plant ( Meyve Fidanı )
  • Leaf Aspect ( Yaprak Görüşü )
  • Fruit Aspect ( Meyve Görüşü )
  • Hunt Aspect ( Av Görüşü )
  • Fertility Boost ( Verimlilik Artışı )
  • Migrate ( Göç )

 

Reus7

Yukarıda bahsetmiş olduğum güçleri birbiri ile uyumlu bir şekilde kullanarak insanlara yaşayabilecekleri bir ortam hazırlamak, oyundaki ilk amacımız. Örnek verecek olursak, Su Devi ile bir okyanus yaratmadan, mantık olarak su olmadığı için kesinlikle Orman Devi ile orman veya Bataklık Devi ile de bataklık yaratmamız mümkün değil. Çölde yaşayanlar, bataklıkta yaşayanlar ve ormanda yaşayanlar olmak üzere 3 yerde yaşam mücadelesi veren 3 halkımız var. İnsanlar için uygun yaşam ortamını oluşturduktan sonra da, gelişmelerine yardımcı oluyoruz. İsteklerini karşıladığımızda, bizden memnun olduklarında bize bir elçi veriyorlar. Bu verilen elçiyi hangi devimiz ile alırsak o devde, aldığımız elçinin bölgesine göre değişiklik gösteren bir gücün kilidi açılıyor. Bu açılan güçler ile de kaynaklarımızı güçlendiriyoruz. Köylerin kaynak güçlerini abartırsak, köylüler aç gözlülük yapıp diğer köylere de saldırabiliyor. Bu yüzden dikkat etmemiz gereken bir “şımartma” göstergesi de mevcut. Şımaran köyleri yıkıp, yenisini kurmamız gerekiyor. Köylüler bazı projeler başlatabiliyor. Örneğin “lighthouse” yani deniz feneri projesi. Bu proje için köyde kullanılabilir 300 yiyecek, 200 altın ve 50 teknoloji olması gerekiyor. Bu proje gereksinimlerini de bizler karşılıyoruz.

reusresource

Biraz da oyunda bulunan kaynaklardan bahsedelim. Oyundaki kaynakları; yiyecekler, madenler ve teknolojiler oluşturmakta. Yiyecekler, bitki ve hayvanlardan elde edilebiliyor. Madenler,  hayvanlar ve yer altı madenlerinden karşılanabiliyor. Teknoloji ise bitkiler ve yer altı madenleri ile artışa geçiyor. Reus’ta, elinizdeki kaynakları güçlendirmek için bir takım kombinasyonlar mevcut. Örneğin yiyeceğinizi yükseltmek için ormanda tavuk ve yaban mersinini kombine etmek, çok güzel bir yöntem bizler için.

Reus0

Reus’un rengarenk bir dünyası var ve her rengi üzerine tam oturmuş diyebilirim. 2 boyutlu bir dünyanın böylesi geniş olması da çok güzel bir durum. Karakter animasyonları “çok başarılı olmuş” denilemeyeceği gibi, “hiç güzel olmamış” gibi bir yorumu da hak etmiyor. Ayrıntılı animasyonlar yapılmamış olsa da, atmosfere eğlence ve tatlılık katan hareketler görmek mümkün. Bu 2 boyutlu dünyada gezinmek de mouse ile çok basit ve aynı zamanda çok da zevkli.

Reus2

Arka planda çalan sadece tek bir parçanın olması biraz can sıkıcı bir durum ama parçanın güzel olması durumu kurtarıyor. Köylülerin ve devlerde bulunan seslendirmelerin de onları ayrı ve özel kılan bir kısmı yok ama yine de kötü ve kulakları yırtacak bir halde değil.

Reus

Kısaca, Reus çok hoş ve tatlı bir görünüme sahip bir oyun. Oyundaki “tanrıcılık” düşüncesi de oynanışa ayrı bir güzellik katmış. Animasyonlar ve seslendirmelerden pek nasibini alamamış olsa da, oyunda yapılabilecek ve tamamlanabilecek bir çok zor ve çeşitli görevler mevcut. Eğer geçmişlerden gelen bir Populous ve Black & White özleminiz varsa ya da yeni ve farklı bir türden oyun denemek istiyorsanız, Reus kaçırmamanız gereken bir şaheser.

You might also like More from author

Comments

Yükleniyor...